Реєстрація компаній, відкриття представництв іноземних компаній в Італії
Опубліковано 05 серпня 2022 року о 12:45

Реєстрація компаній, відкриття представництв іноземних компаній в Італії 

Для створення компанії в Італії потрібно обов’язково зареєструватися в Реєстрі підприємств (https://www.registroimprese.it/), яким управляють Торгово-промислові палати (https://www.camcom.gov.it/).

Реєстрація нового бізнесу є цифровою і здійснюється за допомогою системи Єдиної корпоративної комунікації (https://www.registroimprese.it/comunicazione-unica-d-impresa). Така система спрощує відносини між компаніями та державною адміністрацією завдяки використанню єдиної процедури щодо зобов’язань зацікавлених сторін перед торговими палатами, Агентством доходів, Національним інститутом страхування від нещасних випадків на виробництві, Національним інститутом соціального забезпечення та іншими органами. До неї заявник подає персональні дані, інформацію про предмет комунікації, запити до різних суб’єктів:

- до Реєстру підприємств (для цілей реєстрації - заяву про реєстрацію в Реєстрі підприємств);

- до Агентства доходів (для цілей оподаткування - запити податкового коду та номера платника ПДВ);

- до Національного інституту страхування від нещасних випадків на виробництві (для цілей страхування – відкриття страхових рахунків);

- до Національного інституту соціального забезпечення (для цілей соціального забезпечення - запити на реєстрацію найманих або самозайнятих працівників).

Зміст заяви та документації, що додається для процедури реєстрації, залежить від виду діяльності, яку підприємець має намір здійснювати. У випадку корпоративної форми основним необхідним документом є нотаріально посвідчений засновницький акт.

Додаткову інформацію щодо процедури створення нової компанії та необхідних документів можна отримати в територіальних офісах Реєстру підприємств Торгово-промислових палат Італії. Водночас, ознайомитися з деталями реєстрації та функціонування всіх існуючих типів компаній в Італії можна за посиланням (інформація доступна англійською мовою): https://www.mise.gov.it/images/stories/documenti/Guida_doing_investimenti_2018_07012020.pdf.

При реєстрації обов’язково мати сертифікований обліковий запис електронної пошти (PEC). Список сертифікованих менеджерів електронної пошти за посиланням: https://www.agid.gov.it/it/piattaforme/posta-elettronica-certificata/elenco-gestori-pec.

Також варто не забути про необхідність відкриття корпоративного банківського рахунку в Італії, та, за потреби, отримання необхідних ліцензій.


Відкриття представництв іноземних компаній


Відкриття представництва є найбільш типовою і поширеною формою, за допомогою якої компанія-нерезидент може розвивати свою присутність на італійському ринку.

В італійському правовому полі для регулювання діяльності Представництв іноземних компаній за основу береться визначення дане в Конвенції щодо уникнення подвійного оподаткування Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР), згідно якого, зазначена юридична особа не має економічної або юридичної автономії і повністю залежить від материнської компанії. Представництво не має права представляти компанію

перед третіми особами, займатися безпосередньо виробничою або комерційною діяльністю, укладати угоди від імені компанії, не має права підписувати документи, не може приймати платежі і розрахунки. При необхідності, договори з італійськими контрагентами укладаються безпосередньо від імені материнської компанії.

До функціональних повноважень представництва входять просування іміджу основної організації, її товарів, послуг на італійському ринку, встановлення контактів, вивчення ринку, організація і проведення рекламних акцій, тощо.

Представництво повністю фінансується материнською компанією. Воно не зобов'язане подавати фінансову та податкову звітність в Італійській Республіці, може не мати розрахункового рахунку.

Відкриття представництва є найбільш типовою і поширеною формою, за допомогою якої компанія-нерезидент може розвивати свою присутність на італійському ринку.

Середній термін реєстрації представництва в Італії 2-3 тижні.


Алгоритм відкриття представництва передбачає:

1. Визначення юридичної адреси місця розташування офісу представництва в Італії;

2. Отримання податкового номеру (Сodice fiscale) за юридичною адресою Представництва;

3. Отримання сертифікованого облікового запису електронної пошти (PEC);

4. Внесення відомостей про відкриття представництва до спеціального реєстру економічної та адміністративної інформації (REA - Repertorio Economico Amministrativo);

5. Укласти трудовий договір з керівником представництва і сертифікувати його в Управлінні праці провінції реєстрації (Direzione Provinciale del Lavoro);

6. Керівник представництва повинен:

- зареєструватися як платник податків і отримати відповідний код (Partita IVA);

- провести реєстрацію Представництва в Торгово-промисловій палаті (Camera di commercio) за місцем юридичної адреси представництва та отримати витяг про реєстрацію (La visura camerale);

- зареєструватися у пенсійному фонді (ІNPS - Istituto Nazionale della Previdenza Sociale);

- відкрити особистий рахунок в банку.

Відкриття Представництва може відбуватися уповноваженою на те особою за довіреністю.


Вимоги до Представника або керівника Представництва


Згідно чинного законодавства Італії керівник представництва іноземної компанії для призначення на посаду повинен мати не менше шести місяців досвіду вищого керівництва в цій галузі та підтвердити наявність доходу в країні базового проживання не менше 8400 євро за останній рік.

Він вважається самозайнятою особою (libero professionista) і зобов’язаний платити податки із власного доходу (15% податок на дохід «IRPEF» — 15% (5% перші 5 років), відрахування в пенсійний фонд «IMPS» — 27 %).

Водночас, як самозайнята особа представник має право отримувати доходи і з інших джерел (надавати послуги іншим компаніям).


Для проходження всіх етапів реєстрації представництва необхідно надати наступні документи:

- свідоцтво про державну реєстрацію організації/материнської компанії;

- довідка про взяття на облік організації/материнської компанії в податкових органах країни походження;

- бухгалтерський баланс організації/материнської компанії за останні 2 роки;

- виписка з Єдиного державного реєстру організації/материнської компанії;

- статут організації/материнської компанії;

- протокол зборів акціонерів/засновників/ради директорів, (відповідно до Статуту) материнської компанії із рішенням про створення представництва в Італії та призначення законного представника;

- трудовий договір з представником;

- копія закордонного паспорту представника.

Всі вищевказані документи повинні бути належним чином апостильовані, перекладені на італійську мову і завірені в Консульстві Італії в Україні. У випадку установчих документів апостилюється їх офіційно завірена копія.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux